ဒဿနိကဗေဒနှင့် သိပ္ပံပညာသည် အမြဲတစေ တွဲ၍မဖြစ်ပါ။ ဒါက ဘာကြောင့် ပြောင်းသင့်တာလဲ။
Tufts University မှ ဂုဏ်ထူးဆောင်ပါမောက္ခ Daniel Dennett ကယနေ့ခေတ် ဒဿနပညာရှင် အများအပြားသည် ၎င်းတို့၏ လိုက်စားမှုတွင် အထီးကျန်ဆန်လွန်းပြီး ခေတ်သစ်သိပ္ပံပညာ၏ တိုးတက်မှုကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားခြင်းမပြုဘဲ ၎င်းတို့၏ ဉာဏ်ရည်ဉာဏ်သွေးကို ခေတ်ဟောင်း ဒဿနိကဗေဒ အယူအဆများထံ သက်သက် အပ်နှံထားသောကြောင့် ရှင်းပြသည်။
သိပ္ပံနည်းကျ အောင်မြင်မှုအသစ်တိုင်းနဲ့ လက်တွေ့ဘဝအပေါ် နားလည်မှု တိုးလာတယ်ဆိုရင်၊ ဒဿနတွေးခေါ်မှုဟာ အဲဒါနဲ့ တွဲပြီး မဖွံ့ဖြိုးသင့်ဘူးလား။
Dennett သည် ဒဿနိကပညာရှင်အဖြစ် သူ့ကိုယ်ပိုင်ခရီးတွင် သူဖြတ်သန်းခဲ့သည့် ခေတ်လေးခုကို ဖော်ပြသည်-
ဂန္တဝင်ဒဿနိကဗေဒ၊
ဆင့်ကဲဖြစ်စဉ်သီအိုရီ၊
meetic သီအိုရီနှင့်
ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိ ရပ်တည်ချက်တို့ကို ဖော်ပြသည်။
အဆင့်တစ်ခုစီတွင် သူ၏အမြင်နှင့် နားလည်မှုကို နက်ရှိုင်းစေကာ ဒဿနိကပညာရှင်တစ်ဦးအဖြစ် သူ၏ကိုယ်ပိုင်ခရီးကို ကြွယ်ဝစေပြီး ဒဿနိကဗေဒကို မှန်ကန်စွာအသုံးပြုသည့်အခါတွင် ကျွန်ုပ်တို့အား လူသားတို့၏အပြုအမူကို နားလည်နိုင်ပုံကို သူ၏ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာမှုတို့ကို ဖြည့်တင်းပေးပါသည်။
Dennett ၏အဓိကသော့ချက်မှာ ဒဿနပညာရှင်များသည် ၎င်းတို့၏နည်းစနစ်များကို ပြန်လည်အကဲဖြတ်ရန် တောင်းဆိုချက်ဖြစ်ပြီး ခေတ်သစ်တွေးခေါ်ရှင်များအား သိပ္ပံနည်းကျရှာဖွေတွေ့ရှိမှုအသစ်များမှ ထိုးထွင်းသိမြင်မှုများကို လက်ခံယုံကြည်ရန် တောင်းဆိုချက်ဖြစ်သည်။
ဒဿနပညာရှင်များ၏ ဖြစ်တည်မှုနှင့် သီအိုရီဆိုင်ရာ အမြင်များကို သိပ္ပံပညာရှင်များ၏ ခွဲခြမ်းစိတ်ဖြာမှုနှင့် အထောက်အထားဆိုင်ရာ ရှုထောင့်များနှင့် ပေါင်းစပ်ခြင်းဖြင့် ကျွန်ုပ်တို့ပတ်ဝန်းကျင်ရှိ ကမ္ဘာကြီးကို အပြည့်အဝနှင့် တိကျစွာ အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆိုနိုင်မည်ဖြစ်သည်။ ဤကဲ့သို့သော ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှုဖြင့်၊ ကျွန်ုပ်တို့သည် လွန်ခဲ့သော နှစ်ရာပေါင်းများစွာကတည်းက ကျွန်ုပ်တို့၏ဉာဏ ဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဲဒဿနိက အတွေးအခေါ်များကို စတင်ခဲ့သော မေးခွန်းများကို စတင်ဖြေဆိုနိုင်ပေမည်ဖြစ်သည် ဟု သူ၏ ဆောင်းပါးတွင် ဖော်ပြထားသည်။
April 12 2024
#Amm #Aimm
#AungMyoMyint